28-11-10, 10:24 PM | #41 | |||||||
كاتبة في مكتبة روايتي
| اقتباس:
ألف شكر على الرد الراقى وان شاء الله اللى جاى يفضل يعجبكم [quote=حلاالكون;3884515]يسلموووووو عالبارت ياجميله وبلييز حااولي تتطولينه منتظرين جديدك[/ ألف شكر حبيبتىىىىىىىىىى وان شاء الله احاول اطول وكل بارت اكتسب بره أكتر بجد بيشرفنى وجودك ياقمر اقتباس:
الله عليكى انتى واووووووووووووووووووو ردك راااااااااااائع وى العسل زيك تشجيع بجد مابعده تشجيع هههههههههههه انا مهوسه بيهم ان شاء الله اللى جاتىى يعجبك ياحبيبتى ان شاء اله انزل مرتيين فى الأسبووع او اكتر ربنا يسهل بجد فرحااااااااااااانه جدااااااااااااا انه عجبك شئ يشرفنى ويفرحنة ويارب دايما اعجبك نورتينى ياقمر اقتباس:
أنا شكلى بجد هدمن ردك ولو اتأخرتى هتأثر هههههههههههههه بجد ردك أروع مايكون بحس انك بتلخصى مشاعرى وبتلخصى اللى بقصده انتى واوووووووووووووو وفعلالالالالالا الواد مايك ده خانقنى متخافيش شويه بشويه وهخليه يروح بس انا بلتزم فالفتره اللى فضل معاها فيهاااا بس هيروح اكيد ازاى هتقاوم سحر روووووب لا محاله نورتينى حبيبتتى حبيبتى حالا هنزلك بارت ألف شكر ليكىىىىى رأيك رائع وبيهمنى مشكووره | |||||||
28-11-10, 10:29 PM | #42 | ||||
كاتبة في مكتبة روايتي
| (البارت الثالث ) المره دى مش بس كريس اللى ارتبكت روب كمان اتوتر وقال لنفسه للدرجه دى مشاعرى فاضحانى وخانتنى سيطرتى على نفسى ووبخ نفسه بشده لكن رد نيابه عن كريس وقالها (( فى ناس بنعيش معاها سنيين ونفكر اننا بنحبهم وبيفهمونا وبيبقى العكس وفى ناس بنشوفهم من اول مره بيأثروا فيننا ونحس انه قدر لينا اننا نعرفهم)) بصتله كريس وهيا مبهوره وقالتله ((روب معاك كل الحق كلامك صح جدا )) كان روب بيتكلم وهو مؤمن بكل كلمه بيقولها بكل بساطه وعيونه بتقول أنه صادق حست ان دى أكتر مره فحياتها تحس بالاطراء بالقوه دى رغم انها مش كلمه غزل بالمعنى المفهوم للكلمه لكن حركت بمشاعرها بمنتهى الرقه . نقلت كاثليين نظرها بينهم وقالت لنفسها ده ادوارد كولن ودى بيلا سوان حاسه انى مش محتاجه اعمل اى اختبار النتيجه واضحه من غير أى دليل وكل اللى يهمنى هو أدائهم قدام الماميرا لكن حياتهم الخاصه ملك ليهم بس سيطر عليها هاجس انها لازم تحذر روب ان كريس قاصر وعمرها أقل من 18 سنه ومرتبطه بماايك لأن نظره روب كان فيها كلام كتير وخرجت من تأملاتها وقالتلهم (( يلا اقروا المشهد ده ولما تجهزوا عرفونى )) المشهد كان مهم جدا بالنسبه للمخرجه وهيوضح قد ايه روب متقمص للشخصيه وانه فاهم كل أبعادها وكمان هيوضحلها ويأكدلها احساسها ان الكيميا بينهم هتقطع الأنفاس وهو مشهد ادوارد بينقذ بيلا من شباب كانت نواياهم سيئه وبيصحبها للمطعم وبيقولها انه خلاص مش قادر يبعد عنها ويمنع نفسه انه يشوفها ويقرب منها كان بالنسبه لكاثليين نقطه تحول فالعلاقه بين ادوارد وبيلا . أخذ روب وكريس الورق ووقفوا بعيد يراجعوه بمنتهى الانسجام واللألفه فالوقت ده دخلت ستيفانى ماير مؤلفه الروايه واللى اشترطت انها توافق على أبطال العمل علشان يوصلوا الاحساس اللى بتتمناه , رجع روب وكريس ووقفوا قدام كاثليين وقربت منهم ستيفانى كانت اتعرفت على كريس من قبل وعجبتها جدا وشافت فيها بيلا وكانت أول مره تشوف روب وبصتله بتقييم وقالتله (( هااى روبرت أنا استيفانى ماير انا هشوف المشهد مع كاثليين أنا ليا تحكماات بس أهم حاجه طبعا العمل يطلع بالشكل اللى نتمنااه )) رد عليها روب باحترام (( أنا وقعت فغرام السيناريو من أول نظره )) وضحك بمرح وغمز بعيونه لكريس كأنه بيوحى من كلامه أنه مش بس وقع فغرام السيناريو لا وكمان بطلته اضطربت كريس وحست بالخجل وقالتله (( روبرت اتكلم بجديه بليز )) بعد روب نظراته عنها بصعوبه وكمل كلامه (( بجد أنا أغرمت بيه نص مليان مشاعر رهيبه اثاره وتشويق وحب عنيف وضعف وقوه فنفس الوقت وحيرة الاستسلام للحب والخوف من عذاب الاختيار ده انه ممكن يبقى غلط ويأذى نفسه وحبيته وكل اللى بيحبهم وشغف بجد تحدى لأى حد أنه يمثله )) فرحت جدا ستيفانى من كلامه شعرت انه فاهم جدا للدور من كل زواياه وقالتله (( أنا لما شوفتك حسيت انت الشكل اللى رسمته فخيالى وانا بكتب الروايه ياريت تمثلوا حالا علشان أتأكد ان احساسى صادق كالعاده )). وفعلا بدأوا وقبل ما يبدأوا بص روب لكريس واتعمق جوه عيونها كأنه بياخد من عيونها القوه اللى محتاجها كل الواقفيين عيونهم اتعلقت بيهم واحساسهم رااح معاهم لأجمل المعانى الرقيقه الكيميا بينهم كانت منتشره فالجو الكل حبس أنفاسه من قوه مشاعرهم روب كان متقمص جدا الدور ونبره صوته كانت كلها سحر واثاره ولما قرب منها وقالها ((ليس عندى أى ملهيات لكى تبقى بعيده عنى بعد الآن )) التمعت عيونه من قوه المشاعر وارتجف من قوه احساسه وقربت كريس منه وقالت باحساس بيلا المتلهف ((اذا لا تفعل )) الكل كان مندمج وحابس أنفاسه و روب فاندماجه مسك ايدها وغطاها بايده بحنان ونسى نفسه لما بص فعيونها اللى كانت من كتر التأثر فيها دموع خطفت أنفاسه قال لنفسه يا الله يارب ماتنزل لأنى فاللحظه دى همسح دموعها بشافيفى آه نفسى ألمس نعومه بشرتها ولو لحظه من أول ماقابلتها بره وانا بقاوم نفسى أشم عطر شعرها الناعم الكثيف وفنفس اللحظه قالت المخرجه بصوتها الحساس cut أجفل روب وخرج من تأملاته المخذيه اللى حس بيها انه رجع مراهق وأول مره يشوف فتاه وتعجبه بشده زى كريس وبعدت كريس ايدها بمنتهى الاضطراب ووجهت المخرجه كلامها ليهم وقالت (( رائع منتهى الروعه ده الاحساس اللى كنت بدور عليه دى الروح والتقمص وطبعا ده غير الكيميا المميزه اللى بينكم ومتأكده هتظهر بشكل رائع على الشاشه ، لكن فى ملاحظه روب انته ليه مسكت ايدها المشهد مش كده المفروض أول مره هتلمس ايدها هتكون فالعربيه لما هتلاحظ بروده ايدك بطريقه غير اعتياديه )) حس روب باحراج كبير لأنه نسى نفسه واندمج وعمل اللى كان نفسه يعمله ولو كانت ماقالتش كات كان عمل اكتر بكتير وقال طالما المخرجه فسرت ده انه غلط فتمسك بالسبب ده وقالها (( اه اوكى وعد مش هيتكرر بكره لما نشتغل سوا هتشوفى روب تانى خاالص )) واتسم لكن كريس كانت عارفه انه بيكذب لأن وهما بيراجعوا المشهد روب قالها (( وطبعا من غير ما ألمسك أو اى حاجه هقرب بس )) وعارفه أنه كان مركز جدا لكن سكتت هيا كمان . فى اللحظه دى أول مره كريس تنتبه لأفعالها خافت أن روب يكون لاحظ توترها فى وجوده وخافت أكتر يكون فسر نظراتها بشكل غلط ووبخت نفسها لأنها هى نفسها متعرفش ايه جرالها طبعا روب شاب وسيم وياالها من وساامه رفعت عيونها وراقبته وهو بيتكلم مع ستيفانى اتحركت عيونها عليه على طوله الرائع وعيونه المليانه سحر وعذوبه ومرح ونزلت عيونها لشفايفه حست بالدم اتجمع على خدودها من غير ماتبص على أى مرايا كانت رائعه خلابه واتذكرت ان فى بينهم مشاهد عنااق وقالت ياربى ساعدنى وكذبت على نفسها وحاولت تصدق " أنا بس عاجبنى مرحه وجاذبيته خصوصا انى بمر بفتره فتور فى المشاعر مع مايك أكيد ده اللى موترنى وارتاحت نسبيا للتفكير ده . خرجوا كلهم مرتاحيين للنتيجه اللى وصل ليها اليوم واتضح بشكل كبير كامل كاست العمل الرئيسى كان روب ماشى مع نيكى رييد اللى هتقوم بدور روزالى بالفيلم وبيضحكوا وكريس ماشيه قدامهم لوخدها كان اللى يشوفوا يقول انه مندمج مع نيكى وبيضحك رغم ان عقله وحواسه كانه فمكان تانى خالص كانت بتجذبه بشكل عمره ماحسه فحياتى استغرب من نفسه ازاى عيونه بتتدور عليها ازاى نفسه متلهف يقرب من أنفاسها لو حتى بالكلام نفسه يخترق خطوط دفاعها ونفسه يعرف علاقتها بمايك قويه قد ايه حس بالخزى انه بيفكر فيها وهيا مرتبطه بس مش بايده شعور أقوى منه وأقوى من قدرته على التحمل . وصل روب عند الباب بعد كريس وشاف آخر حد كان نفسه يشوفوا مايك واقف وساند على سيارته وبيبتسم لكريستيين يااااااااااااارب البارت ده يعجبكم رأيكم مهم جدا عندى وان شاء الله احاول متأخرش عليكم عندى بجد عطل فالنت ودخلت مخصوص مش من جهازى علشان انزلكم ألف شكر على ردودكم الرائعه | ||||
28-11-10, 11:53 PM | #47 | ||||
| ضيتتتتتتتتتتى الف الف مبروووووووووووك يا مبدعتى برافوووووووووووووو ومبروك لنجاحك ياحببتى فعلا اسلوبك ممتاااااااااااز اوى ومرررررررررررررررسى خليتنا نعرف بجد كان شعورهم ايه لان باين كده روبستين مش بيخبم عنك اى حاجه خاااااااااالص الف مبروك لنجاحه المتوقع لان ضيتى ملكه الرومانسيه ولااحساس بحبك | ||||
29-11-10, 01:55 PM | #49 | ||||
نجم روايتي وإعلامية قسم التسالي وكونان قلوب أحلام
| ضى روووووووووووووعة تعمق فى داخل الشخصية تقمص مشاعر و عرضها بصورة مقنعة تحفة ضى بجد اختيارك الى مشهد انة كان بينقذها من الاوغاد اللى كانوا بيفكروا يعتدوا عليها عبقرية تامة <<ان تجعليهم يظهروا استسلامهم فى الواقع بدون ارادة ما فى قلبهم يظهر قبل لاان يعترفوا بة بعقلهم تمثيل مبدع فى عيون الاخرين و لكن فى داخلهم ترك اثر و اسئلة ولما قرب منها وقالها ((ليس عندى أى ملهيات لكى تبقى بعيده عنى بعد الآن )) التمعت عيونه من قوه المشاعر وارتجف من قوه احساسه وقربت كريس منه وقالت باحساس بيلا المتلهف ((اذا لا تفعل ) اظهروا مشاعرهم و اللى كان كان انها تنادية بعينيها بنظراتها الخجولة ترسل لة رسالة لا يعرف شفرتها غيرة كريس شعور انك فى دوامة صغر سنك و اعجابك او حبك الذى لا تريدى ان تعترفى بة احساسيك التى تحتل قلبك و تحركة فى اتجاة روب و ارتباطك و فتور علاقتك مع مايك <<دة اساسا حد يحبة كفاية علية لغاية كدة برة هههههههه روب تمسك ايديها و انحرجت لما حد نبهك <<ولو كنت عملت الى بتفكر فية اية اللى كان هيحصل اخخخخخخخخخ و لا ماشى مع نيكى <<و تضحك كمان <<مسكين هههههههه انت كنت عارفة ان عقلك طار و خدتة كريس معاها ان مشاعرك و الكيمياء التى بينكم سيلاحظوها الاخرين يوم بعد يوم و احساس الغيرة اللى بتشعر بة الان << و الايام بينكم بانتظاااااااااااار الجزء القادم | ||||
مواقع النشر (المفضلة) |
أدوات الموضوع | |
انواع عرض الموضوع | |
|
|