09-12-10, 01:40 AM | #121 | |||||
كاتبة في مكتبة روايتي
| اقتباس:
موفقه ياقلبى ربنا يحميكى ويحمينا جميعا. | |||||
09-12-10, 03:19 PM | #122 | ||||
كاتبة في مكتبة روايتي
| ( البارت السابع ) قرب روب من كريس وهيا خارجه وقالها (( كريس انتى عندك حاجه النهارده؟ )) قالتله بدون تفكير (( لا )) هنا انتهز الفرصه (( كريس انا كمان فاضى ايه رأيك نروح نتعشى سوا؟ والرقصه اللى حلمت بيها واتحرمت منها امبارح نعوضها)) من غير لحظه تردد أو تفكير وافقت كريس لأنها كمان حلمت طول الليل بايده تحضن ايدها وتضم خصرها ونفسه يداعب بشرتها وتشم ريحه عطره اللى بتأسرها وقالتله (( مفروض كلامك ده يخوفنى منك روب لكن مش عارفه ليه عندى احساس انى عمرى ماأخاف منك وعمرك ماتأذيينى )) اللحظه اللى مرت بعد كده الاتنين معرفوش يفهموا حصلت ازاى , ازاى عيونهم اندمجت ببعض كأن سحر غريب دخل جوه روحهم وربطهم ببعض عيون روب كانت مليانه امتنان وتقدير لكريس لأنها قدرت تفهم ان عمره مايعمل أى حاجه تضرها ازاى يضر الانسانه الوحيده اللى غيرته أما كريس فحست فى اللحظه القصيره دى ان العالم كله اتوقف ومفيش أى مخلوق على الأرض معاداها هيا وروب . قرب روب منها ومد ايده بتلقائيه وأسر ايدها لدفء ايده بنعومه نزلت نظرات كريس على اياديهم المتعانقه ومقدرتش تعترض كانت حاسه بحاجه أقوى منها بتحركها ومخلياها مستسلمه لسحر الليل اللى مغطيهم وقالت لنفسها عيشى اليوم ده من غير أى قلق أو تفكير اعملى الحاجه اللى كل حواسك وأحاسيسك هتموت وتعمليها وخلى العتب على نفسك لبعديين يمكن اليوم ده مايتكررش بسهوله قطع عليها روب حبل أفكارها أخيرا بعد ماكان طول الوقت ده بيراقب ملامحها وبيدرس تقلبات وشها البريئ اللى من حسن حظه بيكشف عن كل اللى جواها (( كريستيين هااااااى فينك يلا هنتأخر قدامك خياريين الأول : تحبى نروح علطول على المطعم اللى حجزت فيه بنفس ملابسنا دى والخيار التانى : تحبى أوصلك البيت تلبسى فستان ساحر وتتأنقى علشان تخرجى مع مستر باتنسون )) وانفجر فالضحك علشان عارف ردها اللى فعلا ردته فنفس اللحظه وهيا بتبتسم بخجل (( مغرور كبير بس مستر باتنسون انته ازاى حجزت وانا لسه موافقه حالا امم فهمنى ؟؟ )) رد عليها روب لكن المره دى قرب منها خالص كان بيفصل بينهم اينشات بسيطه وأسر عيونها وحواسها بأنفاسه (( كريس بدون كلمه اعتراض كنت واثق انك هتوافقى احساسى بيكى قالى )) وقبل ماتوزن كلماته وتخاف وتفكر ان مشاعرها فاضحاها كمل كلامه بسرعه (( يلا مادموزيل قررى بسرعه قدامنا بس أقل من ساعه )) قالتله بخجل (( أنا أفضل أروح وألبس فستان زى سندريلا بس بحذرك الساعه 12 هتلاقينى بتحول لكريس الحقيقيه التعبانه اللى لابسه الجينز ده )) وابتسمت كانت دى أول مره روب يقابل فتاه متواضعه وحبوبه ومش بتتفاخر بنفسها دايما بتفاجأه وتأسره بسهوله مسك ايدها تانى اللى كانت تركتها وهيا بتتكلم (( كريس انتى فاتنه بأى لبس بتلبسيه سواء فستان سهره ساحر أو جينز متهالك مش هيفرق عندى اللى عندها وش بريئ جميل وعيون ساحره وبشره ناعمه زى الأطفال وكانت عيونه بتتجول بمنتهى الحريه على ملامحها وهو بيوصف وكريس كانت محمره بطريقه مثيره للمشاعر وهو بيتكلم ووصل لشفايفها مقدرش ينطق بأى حرف لكن تركيز نظرته عليهم خطف أنفاسهم وحست بشفايفها انفرجت بدون قصد وقفلتهم بسرعه وضبطت مشاعرها وحاولت تسيطر على نفسها هيا اه هتنسى نفسها اليوم ده بس مش لازم تنسى انهم هيشوفوا بعض كتير وفجزء من عقلها افتكرت مايك بس بعدته بسرعه (( بجد شكر كبير على رفع معنوياتى روب بس... يلا هنتأخر )) ركبوا السياره ووصلوا قدام بيت كريس وقالتله (( يلا اتفضل ادخل هغير بسرعه وأنزل )) قالها (( بس مش احراج أدخل معاكى وانتى لوحدك )) قال لنفسه اه طبعا مايك بيدخل كتير وهيا متعوده حس بالغيره بتقطع نياط قلبه هنا قاطعته كريس (( روب انا مش لوحدى أنا ساكنه لسه مع أهلى هحصل على بيتى المستقل لما أتم 18 سنه اه مش بقابلهم كتير لأن كل واحد بيرجع بميعاد علشان شغل والدى ووالدتى والشباب بيرجعوا متأخر , يلا ادخل )) روب أخد نفس عميق بارتيااح شديد ودخل هنا كان أول مره يقابل أسرتها كان الموجود أخوها تايلور . دخل الاتنين المنزل وكالعاده صرخت كريس لما شافت اللى تايلور أخوها عامله فالشقه (( تايلور أنا نزلت الصبح التصوير البيت كان مش بالمنظر البشع ده )) كان تايلور بيتفرج على ماتش فريق السله المفضل ليه وحجره المعيشه كانت فى أسوأ حالتها رد تايلور من غير مايبص والا ينتبه ان روب وافق (( كريس حبى انا مشغول جداااا أظن شايفانى )) هنا رفع راسه وشاف روب قام من مكانه علطوول (( انته روب صح؟ أكيد رووب بص يامان أنا بحب دورك فهارى بوتر كنت بجد رائع أنا وكل اصحابى حبينا دورك جدا )) ابتسم روب ومد ايده سلم عليه حس انه زى كريس تمام حبوب (( هاى تايلور ده أحلى تقييم ليا أنا النهارده هعزم كريس على العشا بكره أجازة وقولنا نغير جو )) رد تايلور (( كويس جدا خصوصا ان مايك مش هنا علشان يخرجوا فالعطله)) روب انزعج لكن مابينش كان زى كريس حابب ينسى وجود مايك . طلعت كريس بسرعه على أوضتها وسابت الشباب تحت بيتكلموا وبيتفرجوا على المباره فتحت دولابها بسرعه كانت كريس معروفه ان أغلب هدومها جينزات لكن أكيد فى مناسبات كتير لازم تكون لابسه فساتيين وقعت عيونها على فستانها المفضل كان رقيق جدا وكله أنوثه لكن أنوثه رقيقه مش مبتزله كان لونه روز وطوله يوصل لفوق ركبتيها بحاجه بسيطه بحمالات رفيعه أول مالبسته فرحت بالنتيجه كانت خلابه حطت رتوش بسيطه من الميك أب على عيونها بعد طبعا ماقلعت لينسس بيلا كولن وأظهرت عيونها الخضراويين الفاتنتيين حطت عطرها المفضل وسرحت شعرها وسابته ينطلق بحريه على كتفيها ونزلت جرى وزى ماتوقعت الاتنيين كانوا منغمسين فالمباره وبيصرخوا على كره ضيعها مهاجم الفريق دخلت غرفه المعيشه وعملت صوت وهي داخله علشان ينتبهوا وحبست أنفاسها أول ماروب شافها لأن روب حصله حاله من الانبهار هو عارف انها جميله ورقيقه لكن كان أول مره يشوفها لابسه فستان وكانت خلابه تخطف الأنفاس وعيونها اااه منهم كلهم سحر حس انه مش قادر يشيل عيونوا عنهم قام من مكانه وقرب منها (( كريس.... فاتنــــــــــــــة)) احمرت كريس كانت عارفه ان عيونه فيها كلام كتير لكن من حسن حظها أخوها كان موجود وهيا فحاله غريبه مش عارفه مالها أخوها اتكلم (( أوووووه كريس ايه الحلاوة دى لو مش كنتى أختى كنت قبلتك فورا )) وضحك بايحاء انه حس ان ده شعور روب قربت منه كريس وضربته بايدها على ذراعه وقالت لروب (( يلا روب على فكره قدامنها بس ربع ساعه )) انتبه روب لمرور الوقت وسلم على تايلور وخرجوا. وصلوا المكان فالموعد المحدد كريس كانت بتتحرك علشان تنزل روب اتكلم بسرعه(( كريس استنى النهارده لازم تتعاملى بما يليق بمظهرك اللى يخطف الأنفاس )) ونزل بسرعه فتحلها الباب ابتسمت كريس (( روب بليز بلاش مبالغه أنا مش متعوده على الاهتمام ده كله )) قالها (( يبقى سامحينى لو قولتلك ومتخديهاش على شخص بعينه لكن سورى يبقى لسه مكنتيش قابلتى الشخص اللى بيقدر الجمال اللى بين ايديه )) بصتله كريس واتلاقت عيونهم عيونها كانت بتقوله (( كفايه مش عاوزة أتعلق بيك أكتر أنا مرتبطه طب ازاى بحس تجاهك باللهفه دى وبستنى أى كلمه أو نظره منك ياربى ساعدنى اتخلص من الشعور ده )) حس روب بالصراع اللى جواها كريس بقت فالوقت القصير ده قطعه من روحه حتى لو ماعترفش بلسانه كل حواسه بتعترف بيها حس بخوفها وحيرتها فاتكلم بسرعه علشان يخرجها من الاحساس ده (( تعالى كريس يلا ندخل )) دخل الاتنين المطعم كان مطعم رائع وفى جو حميمى خلاب وأجمل مافيه الموسيقى الرقيقه اللى كانت ماليه المكان , وصل الاتنين للمكان اللى روب حجزوا وطلبوا وجبه العشا وأول مامشى الجرسون سألها (( ايه رأيك فالمكان )) ردت عليه وكل وشها فرحان (( يجنن روب انته وصلتله ازاى يعنى حضرتك بريطانى ودى بلدى اول مره أشوفوا )) بص لكريس بصه ثقه وغرور مصطنع (( انتى مش عارفه حضرتك خارجه مع مين مدموزيل )) ضحكت كريس من قلبها وقالته (( اوكى نشوف أول الأكل وبعدين أحكم بحياديه )) وصل الأكل وكانت وجبه رائعه اتكلموا خلالها كتير حكتله كريس عن والدها وشغله اللى متعلق بالمجال السينمائى وكان روب عارفه لكن ماتقابلش معاه وجها لوجه وعن والدتها وعيلتها كلها وحكيتله عن المواقف الطريقه اللى حصلتلهم فالعطل وضحكت واتكلمت من قلبها بطريقه عمرها ماحصلتلها كان فى روب حاجه بتهدم كل خطوط دفاعها روب كان فرحان جدا بفرحتها كانت زى الطفل البريئ السعيد بعد وجبه دسمه من الشوكولا وفجأه عزفت الفرقه الموسيقيه لحن رومانسى رائع روب كان بيعشقه حس انه جت اللحظه اللى مستنيها اللحظه اللى حلم بيها كتير انه يرقص معاها ويضمها لصدره وفهمت كريس من مجرد نظره لعيونه وقف روب من مكانه وقرب منها وقالها حبايبى يااااااااااااااارب البارت ده يعجبكم لأنى خايفه منه وبجد بشكركم من كل قلبى على تشجيعكم ليااااا ربنا يكرمكم ويحميكم جميعاا هههههههههههههه نفذت وعدى وختمته بقالها المره دى مش قالتله | ||||
09-12-10, 08:40 PM | #125 | ||||
نجم روايتي وإعلامية قسم التسالي وكونان قلوب أحلام
| ضى رووووووووووعة الجزء خيال كلامهم و مشاعرهم فوق الوصف اعمل اية دلوقتى ختمتيها بروب هيقول يا حلولى يا ولالالالالالاد طب انا عايزة اعرف لانى عارفة انى هسرح فى كل كلمة هيقولها الساحر دة من حق كريس تنسحر و تتشتت و عقلها يضيع كمان و قلبها ينسرق منها روب بالراحة على البنية خف شوية تاثير نظراتك عليها انا شعرت بذبذبات كهربية فى الجو هل تعرفى عندما تقال جملة و يعم الصمت و يتركوا القلوب تتواصل ان ترسل رسالة صامتة و نظرات العيون تتشابك و بمجرد لمسة ايد تفعل ما عجز العقل ان يفهمة بانها لم تخترق دفاعاتها فقط و لكن اللمسة تسللت الى قلبها و جعلت الحاجز يسقط شعرت بروب و ان حبة الكبير لها جعلها امامة كالكتاب المفتوح بانها بريئة جدا نظرات عيونها تفضح ما بداخلها اليست العيون مراءة القلوب و هههههههههههه يا واد يا جاااااااامد عارف انها هتوافق حاجز و مرتب كل حاجة طبعا مش غرور ثقة فى احساسك بانك تترك لقلبك الحكم على الامور الخاصة بها و ان قرارات العقل تلغى امام قوة ما تشعر بة كريس بيفهمك من نظرة عين و قلبة دليلة نعمل اية مغرم صبابا و عيشى اليوم بيومة و اتركى احساسك يقودك لانة لن يخدعك و لن يوجد ندم و اية دة اللى مش هيتكرر دة هيتكرر و هيتكرر اوووووى كمان <<من النهاردة روب و خلاص و مايك رميناه و يالهوووووووووى لما نزلت و شافها سحر عيونها غرامى قلبى و روحى معك الكلام اللى جواة كبير و لكن لم يقدر ان ينطق غير كلمة فاتنة من الممكن ان تكون قالها الكثيرين و لكن انها عبرت عن مشارعة الثائرة بداخلة بان قدرتة على الكلام فشلت عن التعبير خذلتة قدرتة و جرائتة هههههههه و لا تايلور دة يجىء منة لو ما كنتى اختى كنت قبلتك <<اخخخخخخخ فى واحد ميت فى هواها نفسة يعمل كدة شعرت بمدى تصرفات روب تتسلل الى نفسها وتاسرها لانة يحتويها بحنانة و اهتمامة التى لم تعتادة من قبل و ان تشعر معة بالتلقائية وانها تتكلم بدون قيود او تحفظ تحكى و تحكى و تعرف بانة لم يدعى الاهتمام بما يسمع و لكن تعرف بانة اندمج معها و كانة يشاركها كل لحظة مرت علية بدون ان يعرفها تعرف بانها تنجرف ولكنها صادقة وانها مرتبطة لا تريد ان تجرح احد و لكن قلبها و مشاعرها يخوناها و يجعلها تستسلم لسحر اللحظة الحالية بانها تتوسل لة الا يقلب حياتها ان مرتبة سلفا و لكن ماذا لو تترك فى الهواء و ان دفاعات حياتها الامنة تنهارو انجهاز الانذار يرسل لها بانة شخص خطير على قلبها الذى احتلة و لكنها تعتقد بانة شعور عابر كانها من الممكن انها اندمجت فى الفيلم و اصبحت شخصية بيلا تلازمها (( مفروض كلامك ده يخوفنى منك روب لكن مش عارفه ليه عندى احساس انى عمرى ماأخاف منك وعمرك ماتأذيينى )) انها بدون ما تدرى قالت ما يملية عليها قلبها و انها لن تندم مطلقا على الثقة التى اولتة اياها تركت لنفسها العنان و ان لقاء كل منهم كان قدرهم هم الاثنين قام بتغير شخصياتهم و ايضا مسار حياتهم و ربطهم معا الى نهاية العمر رد عليها روب لكن المره دى قرب منها خالص كان بيفصل بينهم اينشات بسيطه وأسر عيونها وحواسها بأنفاسه (((( كريس بدون كلمه اعتراض كنت واثق انك هتوافقى احساسى بيكى قالى )) عارفة شعرت بمدى ثقتة فى حكمة عليها و انة غامر و لعب اخر ورقة امامة على الترابيزة و ينتظر و انة يتصرف بتلقائية و حرية كانها فتاتة و انة نسى وجود مايك و لكن مازال يوجد بعض غرور الرجل الواثق من تاثيرة على حواء <<<بجد اشفقت على كريس هنا شعرت بمدى اضطراب و سرعة دقات قلبها و تسارع تنفسها و نظرات عينيها الاسيرة لعينية و انها كانت تنتظر لشىء طالما تاقت الية و خجلها المخالط الى لهفتها ( كريس انتى فاتنه بأى لبس بتلبسيه سواء فستان سهره ساحر أو جينز متهالك مش هيفرق عندى اللى عندها وش بريئ جميل وعيون ساحره وبشره ناعمه زى الأطفال وكانت عيونه بتتجول بمنتهى الحريه على ملامحها وهو بيوصف وكريس كانت محمره بطريقه مثيره للمشاعر وهو بيتكلم ووصل لشفايفها مقدرش ينطق بأى حرف لكن تركيز نظرته عليهم خطف أنفاسهم وحست بشفايفها انفرجت بدون قصد وقفلتهم بسرعه وضبطت مشاعرها وحاولت تسيطر على نفسها هيا اه هتنسى نفسها اليوم ده بس مش لازم تنسى انهم هيشوفوا بعض كتير وفجزء من عقلها افتكرت مايك بس بعدته بسرعه هل تعرفى انى قرات هذا المقطع اكثر من مرة و كل مرة كنت اقراة كانى اراة للمرة الاولى شعرت بان روب هنا مشاعرة و تحفظة وانة سياخذ الامور بتروى ذهب مع الريح تغزل بها كمعشوقتة الابدية الانثى التى لا يرى مثلها و لم يرى مثلها فى ماضية انة الذى شعر بالحرية عندما عبر عن اعجابة بها كل كلمة و كل نظرة كانة يلامسها فى خيالة يطبع ملامحها فى ذاكرتة و كريس يالهى كانت تنتظر ان يقبلها شعرت بخيبة املها و تصارعها بين احساسها بانها تعيش قصة خيالية احداثها ستنتهى قبل منتصف الليل و انها تريد ان تستمتع بكل لحظة فيها و بين شعورها بالذنب و ضميرها المتكلم الغائب عن مارك يشعرها بانها تخونة الان قالها (( بس مش احراج أدخل معاكى وانتى لوحدك )) اخخخخخ انا قلت يا خراشييييييي على ادبة و ذوقة يجنن يا ناس قال لنفسه اه طبعا مايك بيدخل كتير وهيا متعوده حس بالغيره بتقطع نياط قلبه هنا ههههههههههههههههه صدقينى تخيلت شكلة و هو بيقولها و كل لما اقراءها اضحك يعنى هو ميت من الغيرة علشان مايك دخل بيتها و عجبتنى كلمة ما هى متعودة<< بتظلم كريس لية انت تعرف عنها كدة قاطعته كريس (( روب انا مش لوحدى أنا ساكنه لسه مع أهلى هحصل على بيتى المستقل لما أتم 18 سنه اه مش بقابلهم كتير لأن كل واحد بيرجع بميعاد علشان شغل والدى ووالدتى والشباب بيرجعوا متأخر , يلا ادخل )) ههههههههههههه كريس ما تعرفى انقذتى المسكين روب من النار اللى كان فيها و دلقتى على دماغة ماء بارد برد قلبة كان هيجنن المسكين و هو عقلة عمال يتخيل مايك و هو معاكى و لوحدك معاة ارحمية (( كويس جدا خصوصا ان مايك مش هنا علشان يخرجوا فالعطله)) تايلور لالالالالا فالح عمال من ساعة ما شفتة ما بطلت مدح فية و ناقص تعمل فية شعر و فى الاخر تطربق الدنيا بكلامك عن مايك مش عيب كدة فين اللباقة بس قولى واحد و هتخرج معاة اختك تروح ذاكر اسم راجل تانى يعنى موسخ الدنيا و كما تزعل روب و تفكر كريس بالعلة مايك <<عقاب ليك روح نظف البيت عايزاة يبرق و ينور كمان (( كريس استنى النهارده لازم تتعاملى بما يليق بمظهرك اللى يخطف الأنفاس )) اننى عجزت امام اعجابى بشخصة كانها ملكتة و هو خادمها المطيع الذى يريد ان ينفذ لها ما تريد بدون ان تقل ونزل بسرعه فتحلها الباب ابتسمت كريس (( روب بليز بلاش مبالغه أنا مش متعوده على الاهتمام ده كله )) شعرت بمدى الفراغ التى كانت تعيشة و ان مايك لم يعودها على الاهتمام انها لم تحظى بهذة المعاملة المميزة و انها تخيلتة يحاول ان يتصرف كادوارد كولن بنبل تصرفاتة كانة يتدرب على دورة قالها (( يبقى سامحينى لو قولتلك ومتخديهاش على شخص بعينه لكن سورى يبقى لسه مكنتيش قابلتى الشخص اللى بيقدر الجمال اللى بين ايديه )) ههههههه ياواد يا لعييييييييب انت عارف المقارنة هتروح فين على طول مايك و انت عارف الشخص اللى يقدر الجمال كريس اللى قدامك على طول حس انه جت اللحظه اللى مستنيها اللحظه اللى حلم بيها كتير انه يرقص معاها ويضمها لصدره وفهمت كريس من مجرد نظره لعيونه وقف روب من مكانه وقرب منها وقالها اخخخخخخخ انا دية اللحظة اللى كنت مستنياها اعمل اية بس الرقصة هتكون مدمرة على مراكز احساسكوا ولن تعودوا كما كنتوا مطلقا بعدها ستكون عيونكم تصرخ بما بداخلكم لن تقوا على التجاهل و الانتظار بانتظاااااااااااااار الجزء القادم بشوووووووووووق | ||||
09-12-10, 10:12 PM | #126 | ||||
| وااااااااااااااااااااااو كل البارتات تحفه انا اسفه اتاخرت فى الرد عشان انتى عارفه بقى جهازى كان رايح فى دايهيه بس الحمد الله الجهاز اتصلح وبقى تماااااااااام وكنت متشوقه اووووووووووى لروبستين عشان كانم وحشنى اووووووووووووى برافففففففففففو ضيتى بجد احساسك عالى اوووووووووى وخيالك خصب وكانك كنتى معاهم ياشيخه ده انتيم روب مش هيكون عارف تفاصيل قصتهم كده ههههههههههههه برافوووووووووو ضيتى بجد 10 على 10 يا ضى عيونى ويا نور عيونى | ||||
09-12-10, 10:14 PM | #127 | |||||||||
نجم روايتي و عضو مميز فى تغطيه The Vampire Diaries
| وووااااااااااااااااااااوو ووووووووووووووو بارت في قمه الروووووووووووعه من جد متحمسه حييييييييييل للبارت الجاااااي يسلمووووو ع البااارت و في انتظاار الباارت الجديد بكل شوووووق وبالتوفيق ان شاءالله | |||||||||
09-12-10, 11:11 PM | #128 | ||||
| فكره جميله جدا من اشد المعجبين بروبستين بالطبع متابعه بصمت ما اعرف ليه اتمنيتها تكون لغه عربيه أتوقع راح تكون أجمل وأحلى هذا هو نقدي البسيط حاولي تنزلي بارت عربيه فسحه وادا عجبك كملي وادا ما عجبك لا تأبهي لنقدي المتواضع متابعه بصمت | ||||
مواقع النشر (المفضلة) |
أدوات الموضوع | |
انواع عرض الموضوع | |
|
|